Friday 30 December 2011

Warna-warni Kehidupan...

Assalamualaikum,
Teman2ku sekalian,
Adakah anda semua dalam keadaan sihat walafiat?
Aku harap korg baek2 jerk an? hehe... =)
Aku terpanggil tok update blog nie setelah sekian lame ak membiarkannye kosong tanpa ada sebarang coretan yg baru...hehe.. maaf yea smua kerana membuat anda semua tertunggu-tunggu untuk membaca kandungan yang seterusnya didalam blogku ini.... ^_^!"
Seperti yang ak nyatakan diatas,
blog ini telah memanggilku utk meng"up-date" post yg baru bersempena Masa, Tarikh, Hari, dan Terutamanya Tahun Baru yang kita akan tempuhi pada Tahun "2012"....
begitu cepat masa berlalu pergi dan meninggalkan kita..."tup" "tup" sedar2...Tahun"2011"  sudah sampai di penghujungnya an?...
aku pasti banyak kenangan pahit dan manis yang korg semua lalui kan?
ha!... sbnrnye bkn korg jerk.. aku pown same... banyak kenangan pahit dan manis yang berlaku dalam Tahun "2011" ini... ak bukanlah nak cakap yang ak sorg jerk lalui semua nie.. sbb tue ak tanye korg dulu...hehe..
aku sebenarnye sedih... ase sedih yang teramat sangat ingin meninggalkan tahun yang penuh kenangan ini...
dalam tahun ni lar, aku mula mengenali  apa itu erti kehidupan yang sebenarnye, dalam tahun ini juga aku telah bertemu ngan org yg ak asekan sangat istemewa pernah hadir lam idop ak kehadirannya membawa seribu erti bagiku, ak akn sentiasa menjaga perhubungan kami berdua supaya ia berkekalan... aku lupakan segala syak wasangka dan aku tinggalkan smua yang negatif demi hbngn ini....moge kami berkekalan.. aminn...."tetttt"... haha da, berbunyi plak loceng.. menandakan cukup lar sampai disitu saja  pembuka bicara..... selain itu,...
dalam tahun ini juga aku telah kehilangan seorang ahli keluarga yang ku syg... pemergian beliau akan tetap kami ingt sampai bila2... mungkin sok lusa smpai ajal kita plak kan? sape yg tau..... hurmmm...
korg plak camne? maseh sedarkah kita  semua dibuai mimpi-mimpi yang ntah wujud atau tidak didalam diri kita? hahaha..... aku rasa lar kan... kita semua nie terlalu kejar sangat keduniaan... memang ta dinafikan bahawa kita perlu mengejar keduniaan.. tapi dalam masa yang same kita ta bole melupakan akhirat, bumi sudah hampir sampai di pengakhirannya(kiamat)... kita ta bole lupa pasal tue...kita kene ingat segala Amalan kita di dunia akan dihitung diakhirat kelak.... kalau baik amalan kita didunia maka ciri2 syurga suda menanti kita..tapi kalau amalan kita di dunia sering melakukan kejahatan dan sering melakukan maksiat...maka kita pikir lar bahawa seksaan neraka itu amatlah pedih sekali..... takde sape na masok neraka kan? so kita bertaubatlah dan wat amal ibadat banyak2... hehe.. aku nasihat nie tok diri aku sekali auw..(^_^)Y peace...

sama2 kita saling ingt-mengingati antara satu sama lain... ta salah kan? ^_^!"
Hari ini, bersempena dengan hari Jumaat, 30 disember 2011 merupakan hari yang penuh barakah... aku ingin menyatakan bahawa, semoga kita bersama2 dapat mengejar dan mencapai hajat kita dunia mahupun akhirat....semoga di tahun baru Ahad, 1 januari 2012 nanti yang bakal menjelang.. kita dapat mulakan hidup yang baru... tinggalkan pekara yang ta baek dan perbaiki segala kelemahan kita selama ini.... n semoga aku juga memperoleh ap yang dihajatkan oleh ak selama ini.. semoga aku sentiasa berjaya dan dapat penuhi impian serta apa jua perkara yang ak ingini dan aku hajatkan...amin, mudah2an kan? semoga Allah sentiasa memberkati hidup kita smua... amin.... ^_^!"
tetapi ingat jangan masok toilet pada jam 23.59 P.M (31/12/2011) kerana anda, akan keluar darinya pada tahun depan.... ngeww xD...
sekian saja coretan buruk di laman blog saya ini....
saya akhiri dengan Assalamualaikum w.b.r.k.t...

#Maaf silap andai terlanjur kata dari saya, sesungguhnya yang baik itu datangnye dari Allah s.w.t dan yg ta baek itu dtgnye dari kelemahan saya sendiri......... ^_^!"

4 comments:

  1. nice ~
    smoge hubungan dengan orang yang tersayang berkekalan hingga ke syurga nanti .
    and , salam takziah untuk yang pergi .
    semalam hanya kenangan .
    yang penting , teruskan kehidupan di jalan yang benar .

    ReplyDelete
  2. Amin... mudah2an... ^_^!"
    tengs for the supporting..^^

    ReplyDelete
  3. semoga amalan kita di muka bumi diterima Allah..nice entry..walaupun panjang lebar nak baca =) hehehe...

    do follow my blog yea~

    ReplyDelete
    Replies
    1. mudah2an camtue lar bro...
      insyaallah...
      btw, thanks yea....
      oke.. i will... ^_^!"

      Delete